www.computacenter.fr Faire carrière chez Computacenter France
Groupe européen de services et de solutions informatiques, Computacenter accompagne chaque jour
ses clients dans la gestion de leurs infrastructures - postes de travail, serveurs et réseaux. Avec ses
12 000 collaborateurs (dont 1 800 en France), et ses 46 agences en France, au Royaume-Uni, en Allemagne
et au Benelux, Computacenter met tout en œuvre pour réaliser avec passion des Services de qualité dans
3 domaines : la distribution et la maintenance des matériels informatiques, l'infogérance de transformation
et le conseil en évolution technologique.
Vous avez du talent, de l'audace et l'envie de réussir, rejoignez-nous ! Dans le cadre de notre développement, nous recrutons

Consultant réseau et sécurité senior H/F

Missions

Vous avez du talent, de l'audace et l'envie de réussir, rejoignez-nous !
Au sein des équipes COMPUTACENTER basées en France, vous intervenez pour l'ensemble du Groupe. A ce titre vous avez un rôle de conseil et d'assistance, de mise en œuvre, de transfert de compétences et de support technique sur le réseau et la sécurité.

Technical 70%
• Understand the technical requirements of the business and develop technical solutions to support them
• Design, build and implement these solutions
• Help to manage the network infrastructure across the Computacenter group
• Help to maintain and support the group network infrastructure
• Assist support teams with in depth ticket and incident and problem management.
• Ensure the right technical level input is provided for all assigned escalations
• Provide technical leadership in the implementation/take on of new customers and services
• Manage and implement all Non Standard and Standard Technical requests
• Provide technical leadership and be pro active, identifying gaps and providing solutions that meet Computacenter and customer expectations
Administration 30%
• Utilise the business tool suite to manage business as usual activity (BAU)
• Ensure accurate completion of all projects, tasks, incidents and associated paperwork
• Updating - Ensure adherence to version and document control
• Reporting – achievements, milestones and assist with SLA reporting when required
• Security - Adhere to customer and Computacenter Security Policies
• Prepare, complete and present accurate handover documents for customers and support teams

Compétences requises :
• CCNP Routing & Switching/Security
• Data Centre deployments (desired)
• Cisco wireless deployments (desired)
• Authentication technologies (Ideally Cisco TACACS, RADIUS and/or RSA)
• Virtualisation
• Understanding of load balance and proxy technologies
• Ability to understand business requirements to design and deploy as solution
• Sound knowledge or experience to troubleshoot complex network and firewall issues
• A broad understanding of Cisco based IT Network infrastructure
• Excellent communication and interpersonal skills, with ability to present complex solutions to management
• Good customer interaction skills, including meetings and presentations (In French and English)
• Cisco Routing, Switching and Voice, i.e. Cisco CCNP Routing and Switching, Voice, Wireless or Security
• Advantage to have working knowledge Check Point and Cisco Security
• IP Voice and Telephony
• Experience of working in a busy NOC environment.
• ITIL

Déplacements réguliers à prévoir, Royaume Uni et Allemagne essentiellement.
Expérience minimum de 8/10 ans exigée dans le réseau
Bon niveau technique et quotidien et pratique facile de l'Anglais qui est la langue de travail dans le groupe.

Profil Recherché

Informations pratiques

Localisation : Ile de France
Type de contrat : CDI
Postulez